RSS

Dewan gamat Gangnam Style



KUALA LUMPUR: Sesi perbahasan ucapan dasar Ketua Pergerakan Puteri Umno semalam riuh-rendah apabila Ketua Pergerakan Puteri Umno Bahagian Kubang Pasu, Wan Zawiyah Wan Halim yang mengambil giliran di pentas membawa usul politik memilih memulakan perbahasannya dalam bahasa Siam.
Malah, keadaan semakin gamat apabila beliau turut menyelitkan jenaka spontan sambil menggayakan tarian ‘Gangnam Style’ yang dipopularkan penyanyi Korea Selatan, PSY.

Menurutnya, golongan muda hari ini sebenarnya cukup mudah didekati asalkan pemimpin tahu dan dapat memahami trend serta minat mereka.

“Dendangan lagu, Anak Kampung oleh Jimmy Palikat misalnya berupaya membuat orang muda lebih dekat dengan kita, drama cinta Adam Mukhriz dengan Ain Hawani juga boleh dijadikan suntikan emosi untuk dikongsi bersama pengundi wanita. “Malah, secara tidak langsung, lenggok tari Gangnam Style (sambil menggayakan tarian) juga mempunyai impak tersendiri kepada masyarakat muda apabila mereka boleh berkongsi minat sama dengan rakan berlainan bangsa, agama serta keturunan di seluruh negara,” katanya.

Beliau berkata, situasi itu sebenarnya memberi ruang serta ruang kepada golongan pemimpin untuk memancing minat orang muda.


“Golongan berkenaan lebih suka jika suara mereka didengar, peranan mereka diiktiraf dan isu berkait mereka diselesaikan dengan cara bersesuaian,” katanya.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors